Älä tee tylsiä promoja: Katso miten teimme Pauligille konseptin, joka erottuu.

Posted on
March 16, 2021

Olet varmasti nähnyt maistatuksia kaupoissa ja tuotejakeluita kaduilla. Olet varmasti nauttinut näistä kohtaamisista eri tuotteiden parissa ja joskus on tuote sujahtanut ostoskoriinkin. Ongelmaksi maistattajalle ja tuotejakelijalle muodostuu usein se, että haluttu kohderyhmä on vaikea löytää kaupoista tai keskustoista tehokkaasti.

Herää kysymys, onko promootiomarkkinointi kannattavaa, jos kohderyhmä on vaikea tavoittaa?

Lähdimme vuonna 2019 miettimään Pauligille konseptia, joka taklaa tämän ongelman. Erottuvan konseptin kanssa voi helposti mennä metsään. Voit kuitenkin välttää nämä miettimällä, missä kohderyhmä oikeasti liikkuu ja palkkaamalla ammattilaisen hoitamaan projektin.

Pauligin projektissa tehtävänä oli luoda konsepti, joka tavoittaa kohderyhmän 18-25 vuotiaat nuoret hauskalla ja erottuvalla tavalla. Tekemisen konseptissa tuli olla sellaista, josta kohderyhmä aidosti innostuu.‍


Jos tulit vinkkejä varten, niin aloita suoraan tästä.

Kokosimme listan, joiden huomioiminen auttaa teitä miettimään mistä löydät kohderyhmän ja miten saat parhaan mahdollisen irti promootioista:

  1. Mieti missä haluttu kohderyhmä liikkuu

Suunnittelu aloitettiin sillä, että mietimme missä kohderyhmä oikeasti liikkuu ja viettää aikaa. Päädyimme kampuskiertueseen, jonka pysäkkeinä oli kymmenet korkeakoulut Helsingistä aina Rovaniemelle asti. Kampuksilla tiedämme tasan tarkkaan ketä kouluissa liikkuu. Muita hyviä paikkoja 19-25 vuotiaiden kohtaamiselle ovat mm. erilaiset tapahtumat ja niiden ympäristöt.

  1. Anna ihmisille aikaa tutustua tuotteisiin

Konseptin promootiot tapahtuivat kampuksien ruokaloissa. Promoottorit tarjoilivat kaikkia kolmea makua suoraan pöytiin lounasruokailun ohessa. Tarjoilu tapahtui kustomoiduista sämpläys-astioista, joihin oltiin otettu mallia panimomaailmasta -  Opiskelijoilla oli aikaa tutustua tuotteisiin, jutella kavereiden kanssa ja tätä kautta saimme samalla kerättyä erittäin tärkeää tietoa juomien mauista ja asiakkaiden mieltymyksistä.

  1. Muista yllättää

Yllätys on ehkä helpoin tapa luoda positiivinen, tunnepitoinen muistijälki. Konseptissa tuolien alle kiinnitettiin brändättyjä kasseja. Sämpläys-astioissa kehotettiin kurkkaamaan tuolin alle, jossa opiskelijoita odotti yllätys. Lisäksi jos opiskelija jakoi sisältöä someen, hänet palkittiin Pauligin haalarimerkeillä - ja niitähän meni. Tuotepalkinnot alentavat selvästi kynnystä jakaa somessa.

  1. Some-näkyvyys

Helppo ja edullinen tapa tuoda promosi kohderyhmän tietoisuuteen on mainostaa sitä etukäteen somessa. Pauligin kampus kiertueella mainostettiin paikallisesti asiakkaan kanssa määritellylle kohderyhmälle. Tiesitkö, että Facebookissa ja Instagramissa voit kohdistaa mainonnan vaikka tietylle posti-alueelle tai tietyn oppilaitoksen opiskelijoille? Promoottorit olivat aktiivisia some-kanavissa ja Paulig jakoi parhaat sisällöt omissa kanavissaan.

  1. Kuka tuottaa konseptisi?

Suomi on pullollaan erilaisia tapahtuma- ja promootiofirmoja, joilla on oma osaamisensa erilaisten tapahtumakiertueiden suunnittelussa. Osa on erikoistunut kauppamaistatuksiin tai henkilöstönvuokraukseen. Meillä on yli 10 vuoden kokemus isojen suomalaisten ja ulkomaalaisten brändien onnistuneista promootiokampanjoista, sekä suunnittelusta, että toteutuksesta. Vahvuutemme on luoda valtavirrasta erottuvia ja tuloksellisia konsepteja, aina kohderyhmä edellä.




Tee kohderyhmästä "mikro-vaikuttajia"

Tuloksia

  • Konseptin aikana tehtiin yli 30 000  maistatussa 23 koulussa ympäri Suomen.
  • Some-mainonta tavoitti lähes 150 000 ihmistä
  • "Konseptista tuli positiivista palautetta sekä kampuksien oppilailta, että henkilökunnalta. Siitä pidettiin että tuli tapahtuma & promo oli uudenlainen."


Joka projektiin ei tarvitse tehdä omia työvaatteita, kun käyttää lähettiläs passeja

OTA YHTEYTTÄ

jere@ofrd.fi

+35840 357 1145

 


Posted on
in
category